SEO to jedna z najchętniej wybieranych metod reklamy internetowej. Za jej pomocą witryna może być jeszcze lepiej widoczna w wynikach wyszukiwania. Aby jednak SEO zadziałało, ważna jest skuteczna optymalizacja strony WWW.
Reklama SEO dzielona jest na dwa osobne obszary, a mianowicie na optymalizację strony oraz na jej pozycjonowanie. Stosowane razem, będą mogły przynieść najlepsze rezultaty.
Optymalizacja jest przy tym podbudową pod SEO – pozycjonowanie w wyszukiwarce. Właściwie zoptymalizowana strona będzie wspierała wspinanie się na coraz wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, dlatego nie można o tym zapominać.
Zatem, jak optymalizuje się stronę internetową pod SEO? Tutaj konieczne jest prowadzenie prac w trzech głównych obszarach, jakimi są: struktura, treść i warstwa graficzna strony WWW.
Optymalizacja struktury strony internetowej
Aby strona była przygotowana pod SEO, musi posiadać odpowiednią strukturę. Działania w tym zakresie odnoszą się przede wszystkim do kwestii technicznych, w tym m.in. do:
- kodu strony internetowej – zgodności ze standardami, indeksowania, czasu ładowania strony WWW,
- struktury i metadanych strony internetowej – nagłówków oraz metatagów title i description,
- wewnętrznego linkowania strony internetowej – nazw i struktur linków w obrębie danej strony.
Optymalizacja treści strony internetowej
Bardzo ważne pod kątem SEO jest również właściwe przygotowanie treści na promowaną stronę internetową. W tym zakresie najważniejsze są:
- prawidłowe ułożenie struktury treści,
- stosowanie odpowiedniej hierarchii nagłówków,
- właściwe nasycenie treści słowami kluczowymi,
- zaznaczanie w treści najważniejszych elementów,
- unikalność treści.
Optymalizacja grafik strony internetowej
Dobrze zoptymalizowana strona powinna być dopracowana pod kątem grafiki. Tutaj najważniejsze są poniższe czynności:
- skalowanie grafik,
- dobór odpowiednich formatów grafiki,
- zmniejszenie objętości grafik, by ładowały się szybciej,
- odpowiedni opis grafik na stronie.
Optymalizacja strony to złożone działania. Najlepiej zatem powierzyć je dobrej agencji reklamowej, takiej jak dom mediowy w Warszawie lub innym mieście, która będzie mogła wykonać je profesjonalnie i kompleksowo!