Wycieraczki samochodowe to wbrew pozorom bardzo ważna część pojazdu. Wiele razy zdarza się, że podczas podróży zaczyna padać ulewny deszcz lub gęsty śnieg. Wtedy właśnie odruchowo sięga się do dźwigni za kierownicą, odpowiedzialną za włączanie systemu wycierania szyby czołowej. Wszystko dlatego, że to jedyny sposób by przywrócić odpowiednią widoczność. Wycieraczki samochodowe to bardzo ważny podzespół dopełniający całości, jeśli chodzi o bezpieczeństwo i komfort w pojeździe.

Jak zbudowany jest mechanizm wycieraczek?

Wycieraczki samochodowe to nie tylko kilka podzespołów, które widać przy przedniej szybie. Wszystko zaczyna się pod plastikowym podszybiem. To tam właśnie znajduje się silniczek połączony z mechanizmem. Do niego przykręcone są ramiona wycieraczek – elementy, które widać na pierwszy rzut oka. Ostatnią częścią układu wycieraczek są ich pióra. To one bezpośrednio odpowiadają za czyszczenie szyby i najczęściej ulegają zużyciu.

Stan układu wycieraczek

Sprawnie działające wycieraczki to nie tylko dobry stan piór, ponieważ liczy się także odpowiedni docisk gumy do szklanej powierzchni. Odpowiedzialne za to są ramiona wycieraczek. To właśnie one, dzięki zamontowanym specjalnie do tego celu sprężynom, dbają o to, aby pióra odpowiednio przylegały do szyby. Jednak to nie jedyna funkcja tych pozornie mało ważnych elementów. Zadaniem ramion wycieraczek jest także przekazywanie siły z silniczka elektrycznego na pióra.

Co do elementów, które ukryte są pod plastikową osłonką podszybia, warto wspomnieć, że ich stan również dość łatwo ocenić, mimo że są one niewidoczne. Zwykle, gdy zaczyna dziać się coś złego, słychać niepokojące odgłosy. Wówczas nie należy zwlekać i natychmiast udać się do mechanika, ponieważ trudno ocenić, czy tak pracujący mechanizm nie zawiedzie lada dzień w najmniej sprzyjających okolicznościach.

Dopasowanie wycieraczek do modelu pojazdu

Jeśli zdarzy się, że pióra wycieraczek ulegną zużyciu, należy wybrać się do sklepu po nowy komplet. Ich dobór to tylko z pozoru prosta czynność. Różnią się one między sobą rozmiarem, typem mocowania oraz rodzajem stelaża. Można je kupić nawet w większości marketów, jednak jeśli nie jesteśmy pewni, jakich wycieraczek potrzeba, należy udać się do którejkolwiek hurtowni motoryzacyjnej, gdzie można skorzystać z pomocy fachowców. Ponadto w Internecie występuje bardzo wiele katalogów, w których bez najmniejszego kłopotu można znaleźć informację jaki typ wycieraczek występuje w danym modelu pojazdu.

Inaczej sytuacja ma się z ramionami wycieraczek. Te dużo rzadziej ulegają zużyciu, mimo że też wystawione są na działanie niekorzystnych warunków atmosferycznych. Warto zainteresować się również częściami układu czyszczenia szyby. Jeśli występują na nich jakiekolwiek odpryski lakieru, należy zabezpieczyć takie miejsca przed korozją i co jakiś czas przyjrzeć się samej sprężynie, która znajduje się na spodniej stronie ramion wycieraczek.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj